Thursday, April 30, 2009

review on Sell Out

Yet another local production. All Malaysians say Malaysia Boleh!

thanks to Sebastian, i attended the premiere screening of Sell Out early this week.



Aha, well the last local production i watched was like end of last year which is a movie with the title KAMI. A movie made popular from a TV series with the same title. and before that i watched the most happening local film with "strictly non-wajalution/wiralution" cars - Evolusi KL Drift.

Both of which i rated above average where i DID really enjoy at some part of the screening and most importantly, i didn't fall asleep.

and the same goes to this movie. I did enjoy viewing it.



With a Malaysian release date of 7 May 2009, this very local production have bagged a few awards oversea and there were already fans from all over the world. As strange as it seems, this very movie have a few musicals in it....

NO not Bollywood kinda musicals with shaking heads, rolling down a hill and hiding behind a tree, with many people dancing in the background....

NO not Disney's High School Musical kinda musicals as well...

Well, how can i say this.... erm...

Just imagine the 2 old dudes above...

singing...



Okay okay okay, maybe not the 2 old dudes, maybe this young handsome looking guy above

Singing...

better?

Gah anyways, the movie revolves around 2 main person, the guy above Eric Tan and the girl below Rafflesia Pong who works for a company with the name FONY and both their boss are the 2 old dudes shown above.



Both of the person are like everyone else in the world today, struggling to live their lifes securing their jobs and such. Well, like everyone else, erm almost, except the filthy rich dudes. So from time to time, a song will be played with someone singing in the background, of course there were no dancing included, unlike most musicals, the musicals in this movie are mostly sad and slow.


like the one scene above where this patient Tony Chow Chee Fai sang a song about love...

Okay i know i talk too much about the musicals in this movie and believe me, the musicals are quite entertaining at times and the its not that frequent as how i mention it here in this review.

Well, despite the 105 mins running time and some draggy party here and there which is quite a minor problem to me, there are a few parts of this movie that i like actually.

In the first confusing 10-15 minutes, i like how the scene was taken in the coffee shop....
I was entertained by most of the jokes in the movie except for the later "But But" part...

and the scene i remembered most was when Tony was interviewed, from the time he intro himself where i was laughing till the time everything went quiet till he passed away, that few minutes actually struck me pretty hard. Thanks to the song sang by CHEEFAI... =X

and the rest, go watch it yourself... Though it would be better if the movie was shorter, i would say that this movie is quite enjoyable and its pretty watchable as well!!

Do support local production once in a while. =)

My Rating for this movie is 6.5/10

13 comments:

Myhorng said...

best name ever. chaocibai chowcheefai i mean.

McGarmott said...

That 10-min scene consists of only two shots (what we call 'long takes'). That's partly why it's so powerful. (And, unlike other indie Malaysian movies which Sell Out! mocks in its first five minutes, quite a lot happens in those two takes.)

joshuaongys said...

> Myhorng : you can consider that name next time when u have a son xD

> McGarmott : 2 take then gaodim already ah dat scene? got killing and fighting scenes as well wor... salute!!

McGarmott said...

I meant the part where Tony sings to his death. (And nolah, I don't mean they did it in just two takes lah ... dunno how many takes each of the two setups they did.)

r.p said...

LOL! what is their parents thinking when they name him ?

Jeffro said...

HAHAHA! wtf...

mknace said...

LOL

NaughtyOne said...

lol..
chow chee fai..
hmm..
wondering what is his brother's name..

joshuaongys said...

> McGarmott : owh... hahahah misunderstanding hahahahah *laughs*

> r.p : ahahah its a movie laa

> Jeffro : =D

> mknace =)

> NaughtyOne : must be bai at the back hahaha

yapthomas said...

i'm so gonna watch this....

joshuaongys said...

> yapthomas : lolx good!

McGarmott said...

Just dropping a note. Those who are interested in getting the soundtrack - I know a lot of people are addicted to the song "You're Not My Type" - well, you can! By tomorrow most Rock Corner shops would have had stocks of the soundtrack CD to sell.

And, okay, I know the temptation is there to download the songs illegally ... but director Joon Han stated that he used his own money to fund the printing of the soundtrack CD and is dependent on it for his income, so do support original in this case, please!

joshuaongys said...

> McGarmott : walao got soundtrack sumore ahhh.... Wow!!





l a b e l s

 


Copyright 2009 @ j o s h u a o n g y s